Rabu, 4 Februari 2009

Misteri Guni Putih di rumah aku...

Petang semalam kira-kira pukul 7pm, jiran sebelah rumah aku ternampak seorang lelaki memakai kemeja putih dan menaiki motor meletakkan guni pituh ini di bawah pokok kelapa depan rumah aku.. Kemudian dia terus lari meninggalkan guni ini.... Malam tu kami sekeluarga langsung tidak sedar dgn kewujudan guni yang mencurigakan ini... Besoknya emak aku keluar dan ternampak guni tersebut, kemudian jiran aku kasi tahu apa yg dia lihat... mula-mulanya kami tak nak lah fikir negatif.. apa lagi nak report polis..... tetapi setelah memikirkan keadaan semasa 3-4hari ini dan insyaAllah minggu depan ayah aku akan bicara di makamah semula... keraguan mula timbul...

Mulanya aku nak pergi liat apa yg ada dalam guni tu... tapi emak aku kata jangan buka! biarkan saja... aku ambil gambar je.. kelihatan dalam guni itu seperti ada sesuatu yg berat dan basah.. dibawahnya dilapik surat khabar... ehm tak tahulah.. aneh jugak. kalau ada orang yg nak tumpang letak ke, mesti dia kasi tahu....

Pagi besoknya... aku lihat guni itu masih ada dibawah pokok kelapa tu... setelah bincang2, akhirnya kami sekeluarga ingin meminta bantuan rakan cop di kampung ini... tapi lagi satu kejadian aneh berlaku... bila kakak aku keluar utk melihat guni itu.. tiba2 guni tersebut hilang!!! mungkin orang tersebut mengambil balik...

Aku tak tahulah apa motif guni tersebut diletakkan di depan rumah aku... bukan nak sangka buruk, tapi cuma berhati-hati.. kerana dalam keadaan sekarang macam-macam boleh berlaku!. Apapun aku berdoa agar Allah swt melindungi kami sekeluarga dari apa-apa ancaman dan tipu daya orang... Samapai sekarang kami masih tertanya2 tentang kewujudan dan kehilangan guni ini.....

1 ulasan: