Rabu, 14 Januari 2009

Politik Kampus

Salam teman-teman, dah bosan stdy jiwa sampai dah nak sakit jiwa aku dibuatnya.. nak rilek jap. Ehm aku just nak kongsi dengan teman2 suasana pilihanraya kampus yg tidak akan pernah kita rasakan.. Al maklumlah kampus life styles tak pernah di rasa sepanjang kita di ukrida..

Maaf aku tak leh nak ulas panjang lebar, sebab byk lg tak stdy ni.. cuma nak pesan, politik kampus dan politik kepartaian sudah byk persamaan. Memang kita perlu kepada realiti masyarakat di luar, tapi janganlah lebih2 sangat berpolitiking; jangan rendahkan tahap kita kepada org yg tidak berilmu dan tidak intelektual!. Seharusnya mahasiswa perlu lebih bijak berpolitik, perlu penuh dengan hujah dan pendapat, saling menerima dan memberi pendapat dengan fakta dan rasional. Jangan kita terikut-ikut dengan politik kepartaian di luar sana. Kalau kita anak muda yg tidak mahu merubah budaya politik baru ini, siapa lagi???.

Terus terang aku Pro-Mahasiswa r!!!

Di sini link2 yg korang boleh buka utk mengetahui suasana politik kampus di negara kita:
Calon pro-Mahasiswa dakwa terima 'surat TNC' tawar ganjaran lompat parti
Pro-Mahasiswa pertikai pembatalan kemenangan calonnya
Pelajar UM buat laporan polis
Pro-Aspirasi kekal penguasaan di UTM
Pilihan raya kampus: Enam kerusi UTM menang tanpa tanding
PKPIM bantah istilah pro-Aspirasi dan pro-Mahasiswa...

K doakan aku ek... politik-politik gak, stdy harus di utamakan!! Jangan lupa tu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan