Jumaat, 2 Januari 2009

Exam.. Exam.. Exam...

Hampir keseluruhan cuti ni aku habiskan dgn study.. hehe tapi tak fokus sgt r, still ada malas2 lagi. Nak buat macam mana, buka je kuliah terus exam berderet2 sampai dua minggu. tak tahu r, kdg2 rasa demotivate lak nak stdy ni. Mana taknya bahan byk sgt!...




Sapa suruh ko nak jadi doktor akmal, tak ada jalan mudah. memang sunnahtullah da macam tu. Nak berjaya kena r berusaha, kena korbankan masa utk bersantai2. Kena fokus and istiqamah, bila dah optimal baru tawakal pd Allah.... Syariatnya pula, kena yakin yg ilmu tu hanya milik Allah, Dia yg beri kita faham dan mengerti. So kepadaNya lah kena minta dan mohon kemudahan... Stdy2 gak, stay up sampai tgh malam, tapi Solat jangan lambat2kan esp solat subuh. Tadipun nasib baik r tak terlepas solat subuh...



Apapun aku kena stdy sungguh2, baru boleh buktikan aku yg terbaik! dan bermanfaat utk semua org... Mohon doanya ek. Nak sambung stdy (tido/stdy???- hehe).

3 ulasan:

  1. This path may be difficult but the final destinaton is certain..

    BalasPadam
  2. owh..akmal ada blog ker..
    slmat exam..
    belajar jangan jemu, tak kisah apa penghujungnya, kalau dah tawakal tu kita terima

    BalasPadam
  3. aih...dah ade blog..huhu nape aku nmpk mcm ade gdc je kt atas meje ko akmal??ahaks..xkn nk kire minggu ke brape pregnant pn pkai gdc..bkn pkai rumus je ke?????haha ;p gud luck la xm.aku pn nk xm final onco esok..doakn2 ei..

    BalasPadam