Ahad, 25 Oktober 2009

Selesai satu lagi episod.. Padas 2005

Ready to move foward!! to be the best n taqwa doctor.. InsyaAllah

Alhamdulillah akhirnya selesai juga kepaniteraan dasar (padas) kami di RS Koja.. Sedikit sebanyak memberi gambaran yg lebih jelas kepada aku tentang life aku as a Doktor Muda.. Bagi aku yg penting persediaan mental yg perlu di kuatkan utk berdepan dgn pelbagai ragam dan mehnah semasa koas nanti..
Batch anak2 Malaysia 05 di Ukrida yg akan memulakan perjuangan semasa koas nnt.. Korang semua sangat best.. perjuangan kita masih jauh.. yuk sama-sama jatuh bangun semasa koas nanti demi mengalas amanah besar yg terpikul di bahu kita...

Semasa koas nantilah kita nak kenal siapa kawan @ sahabat yg sejati.. semasa koas nantilah kita di uji macam mana nak berdepan dgn provokasi yg pastinya menuntut kita sentiasa bersabar dan kuat utk menahan amarah... Dan tak salah jika aku kata semasa koas jugalah kita nak mengenal diri kita sendiri!

Cewek2 yg juga turut sama berjuang melayari bahtera Koas yg pastinya penuh dgn pahit dan manisnya.. Yg penting kita Kompak!!

Masa tu kita kenal di mana tahap kemampuan kita, sejauh mana kita tahan dgn segala ujian sama ada fisik mahupun mental.. setakat mana kita boleh menahan marah, bosan, geram dan macam2 lagi... Dan yg penting sekali sejauh mana kita perlu bertahan dgn prinsip yg selama ini kita pegang kuat.. Waktu inilah ego kita teruji... walaupun kdg2 kita di pihak yg benar.. tetapi hakikat dan realiti semasa koas nanti cukup berbeza!!

Trias Koas: "Ya Doc, Maaf Doc, Terima kasih Doc"

"lepas ni semua membawa diri masing2.. moga persahabatan dan ukhuwah yg terjalin menjadi penyuntik semangat kepada kita semua.. All the best my beloved friends"

Bagi aku nak tak nak;... aku perlu berdepan dgn semua ini.. pendekatan belajar sudah pasti berbeza.. semuanya terserah pada diri kita... nak atau tak nak.. kita yg menentukan sejauh mana ilmu yg akan kita dapatkan..


Apapun insyaAllah kepada semua batch Ukrida 05... ayuh sama2 kita saling bergotong royong dan membantu.. agar kita dapat mengoptimumkan masa koas kita nanti sebaik mungkin.. Jangan pernah terlintas dalam diri kita utk menjatuhkan mbr, mari sama2 kita masuk koas nnt dgn semangat utk menggali ilmu dan skillss sebanyak mungkin.. Moga Allah tuntun dan mudahkan kita semua


Kau lah sahabat, kau lah teman... bersama melangkah mengejar cita2 dan harapan...

Dalam angkut semasa nak pindah kosan..

Sambal dan pop ais ibu kos best!!!

Group 19 & 20 yg sangat best... dan agak malang kerana dapat ketua yg sedikit malas seperti aku n fathul.. hehe...

1 ulasan:

  1. terharu + sebak bace ur post kali ni.. tq =)

    teman2, dimana saja kita ditempatkan,pasti ada sesuatu yg terbaik buat kita.. pasti ada hikmahnya. jom sama2 berdoa agar segalanya dipermudahkan. sahabat 05, selamat menempuh hidup baru sebagai dokter muda!

    all d best akmal! =)

    BalasPadam