Khamis, 2 April 2009

Selamat berjuang sahabat ku Fauzan.....

Salam perjuangan sahabatku...
Huhu sahabat yg secara tak sengaja aku kenal dia dialam maya ini..Ahmad fauzan bin ahsan azzam or crazyforg.. hehe.
Aku nak share dengan sahabat2 semua tentang mamat ni, ada sesuatu pada dia yg sangat2 aku kagumi.. hehe semangat dia kepada Islam... Dari kecil sahabat aku ni membesar di UK; umur baru 24, tapi dah ada master in computer engineering.. kami bersahabat dah lebih setahun kut.. dan aku banyak belajar dari dia... macam2 isu dan topik kami sharing dari hal2 biasa sampai lah hal2 agama.. huhu masing2 rasa semangat bila mengenangkan perjuangan yg masih panjang demi kebangkitan islam...

Kebetulan dah hampir sebulan aku lost contact dgn dia, tiba semalam dia buzz ym aku....

: insha allah ana akan terbang ke south africa.. sambung islamic studies insha allah
: how long?;
: 6-10 years.. maybe more
: Kenapa lama sangat?
:karena aku nak belajar islam betul2 dong

Subhanallah terkejut lak aku tiba2 dia kasi tahu yg dia nak blajar agama kat afrika... Hai aku lak; langsung tak nak berusaha utk belajar dan mendalami ilmu agama.. ish3

: apa yg trigger ko nak bljr agama sampai ke afrika sana tu?
: erm.. memang dari dulu i nak belajar islam kan...
: nnt abis bljr blh r tunjuk ajar agama ek
: insya allah.. 'ilm, 'amal, da'wah
: ye r, tak semua yg sanggup berkorban macam ko
: rasa terharu lak dgn semangat ko
: btw keep it on bro

: i'm nobody bro.. aku baru je nak belajar islam ni...
: u kan dah bnyk belajar kat sekolah agama

Ha a' dari tadika sampai sekolah menengah aku ambil subjek agama kat skolah... tapi sampai sekarang aku masih tak dapat menghayati islam as a way of life, dulu aku belajar hanya utk jawap ujian je.. Malu lak aku dengan si fauzan ni; dia tak pernah belajar pasal islam masa sekolah di UK dulu, tapi semangat menuntut ilmu agama dia jauh lebih hebat dari aku...


: i'm also planning to start up an online company.. software consultancy.. to support my living n studying there insha allah
: hehe.. i'm gonna be more than a sheikh insha allah
: i'm gonna be a da'iee also insha allah
: ehm amin..
: fauzan u make me feel guilty r
: i'm gonna help the muslim ummah insha allah
: from darkness into light
: y guilty bro...
: i did nothing for islam!!!!
: nah man.. that's not true...
: im stdying here just for the sake of my future!
: i thought ur gonna be a politician and da'iee right?
: i also studied computer engineering.. now i'm studying islam.. no problem ar bro
: insha allah my studying in islam will help improve me.. ameen
: insha allah i'm gonna be the next salahuddin al-ayyubi
: aku tak nak kalah dgn ko.
: hehe. that's the spirit bro
: muslims should race each other in good deeds
: ehm... but sometime i lost r
: we dunno who's winning or losing la...
: insha allah in akhirah we'll find out.. who has the bigger jannah
: huh....
: insha allah i'm gonna have a bigger one than yours, with lots of palaces n hoor 'ayn
: we can only try our best for allah, for islam, for the ummah
: ok insha allah bro, sheikh doctor akmal insha allah.. ameen
: i nak study sampai jadi mujtahid
: n i want to use my computer knowledge for islam
: subhanallah bro,..
: moga Allah bimbing dan mudahkan ko

: i already have some software ideas for islam

Sengaja aku pastekan chatting aku dgn dia tadi, aku cut mana yg penting.. memang kadang2 kita memerlukan seorang sahabat yg sentiasa mengingatkan kita dikala kita lalai; esp utk berbuat sesuai utk islam.. Terus terang, aku mengaku aku banyak berdiam diri dan hanya menjadi penonton kepada kebangkitan ummat ini... Padahal pasti nanti Allah akan tanya; apa yg aku telah sumbangkan untuk islam??? mana tak nya, diri aku sendiripun masih tak mampu menjadi testimoni kepada kehidupan dan keindahan islam...

Apapun aku akan cuba sebaik mungkin utk memperbaiki diri dan turut sama2 menyumbang kepada Islam... seperti apa yg sahabat aku cuba lakukan. Hal ini lah yg menyebabkan aku sangat kagum dengan dia, malah turut terasa tercabar dan malu bila memikirkan kesanggupan dia berkorban utk mencari ilmu jauh sampai di Afrika sana...

: ameen for both of us.. ameen
: ameen
: ok bro.. i'm gonna get back to programming now
: ok2, i'm wanna to write something about u in my blog
: talk to u later insha allah
: to share ur spirit
: dgn mbr2 yg lain.
: hehe.. ok.. tell ur readers to pray for ahmad fauzan bin ahsan azzam ok?
: insyaAllah bro...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan