Jumaat, 17 April 2009

Menjelang AGM Pkpmi Jakarta...

Alhamdulillah akhirnya PKPMI Caw Jakarta menetapkan 19/4/09, Ahad ini untuk mengadakan Mesyuarat Agung.. Selamat bermesyuarat aku ucapkan.. Tahniah dan jutaan terima kasih kepada Nabeih dan barisan kepimpinan Pkpmi Jakarta sesi lalu kerana telah berjaya mengemudi pkpmi dgn baik...

Sekali lagi aku nak ingatkan... persatuan wujud kerana adanya ahli-ahli yg sama-sama mendukung visi dan misi persatuan.. Oleh itu ahli adalah objek dan target kepada persatuan utk memberi manfaat sebanyak mungkin kepada mereka... Tanpa ahli yg sama2 mendokong dan bergotong-royong menjayakan misi dan matlamat persatuan, tak mungkin persatuan itu dapat berfungsi dengan optimum...

Terus terang aku lihat ramai sahabat2 semua yg semakin kurang peduli dan ambil tahu tentang persatuan pelajar; Pkpmi khususnya.... Memang di Jakarta kita boleh hidup sendiri tanpa memperdulikan hal-hal orang lain; mungkin kita hanya memerlukan persatuan dalam urusan imigrasi sahaja.. selesai masalah kitas dan ERP, kita tak perlu ambil tahu lagi hal2 lain....

"Ada program apa kat kedubes ahad ini? Tak tahu pun...."

"Malas lah nak datang, kena bayar teksi lagi.. kalau bas disediakan boleh r"

"Tak boleh datanglah... minggu depan ada exam, banyak lagi tak study ni... lagipun aku dah ada urusan lain"

"Tengoklah nanti, tak boleh janji... kalau rajin saya datang lah"

Di antara jawapan2 yg diberi bila aku tanya pasal AGM Pkpmi Ahad ini.... Mungkin aku pun akan beri jawapan yg sama jika aku tidak terlibat apa2 dengan pkpmi... cuma aku teringat apa yg sering Ust Hasrizal katakan tentang Aku tidak pedulisme yg banyak melanda terutama generasi2 seumur dengan aku... Bagi aku, kita semua sudah bergelar mahasiswa, bukan budak sekolah lagi!.. tak perlu dipaksa2, sebab masing2 boleh fikir dan membuat pilihan... Aku rasa cukup bab ini...

Kepada sahabat2 semua.. marilah sama2 kita datang dan menunaikan tanggungjawab kita sebagai ahli kepada sesebuah persatuan... marilah sama2 kita bermesyuarat dan berbincang mengenai apa sahaja masalah yg timbul terutama mengenai kebajikan dan pengajian kita.. Moga dengan kehadiran kita semua sedikit sebanyak dapat memberi idea dan pendapat untuk manfaat kita bersama...

Aku akui sebagai student medic, masa kita tak banyak utk beri komitmen kepada semua aktiviti persatuan.. tapi aku rasa tak rugi jika kita meluangkan masa separuh hari pada hari minggu ini untuk mesyuarat agong yg hanya setahun sekali... sekurang2nya kita menunjukan sikap peduli kita dan tidak hanya mementingkan diri sendiri....

Selamat bermesyuarat dan selamat memilih kepimpinan Pkpmi Jakarta yg baru utk sesi 09/10...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan