Jumaat, 3 April 2009

Mengejar cita-cita dan harapan...

Cita-cita dan harapan... nak tak nak setiap kita memikul satu beban dan amanah yg sangat berat dari mula-mula kita melangkah kaki utk menuntut ilmu di negara org ini... Aku juga punya cita-cita, harapan dan impian yg perlu aku capai dalam hidup aku.. Aku yakin sahabat2 semua pasti punya sesuatu yg diimpikan..

Kita sama2 merantau jauh di negara orang, meninggalkan keluarga dan teman yg tercinta hanya semata-mata utk mengerjar impian dan harapan.. Impian yg tersemat erat di dalam hati untuk menjadi seorang doktor yg hebat dan terbaik; serta harapan yg menggunung tinggi dari emak ayah dan keluarga untuk melihat kejayaan kita...

Hai bila fikir2kan balik,adakah aku mampu utk meraih cita-cita dan harapan yg sangat besar ini???. Moga Allah permudahkan...

Ayuh teman2 semua; kita mampu berbuat sesuatu utk membuktikan kita adalah yg terbaik!! Takde yg mustahil dan takde yg akan menjadi halangan jika kita berusaha sungguh2.. sempurnakan ikhtiar dan yakin dengan kejayaan hanya dari Allah.. Tuan kepada dunia dan seisinya, maha memiliki dan maha berkuasa atas segala sesuatu...

Tiada cita-cita dan harapan yg paling tinggi melainkan ingin memasuki syurganya Allah.. Moga penat lelah dan pengorbanan kita dalam mengejar cita-cita dan harapan; menjadi bagian dari ibadat kita dalam rangka mendekatkan diri pada Allah...

Selamat berjuang sahabat2ku, demi sebuah cita-cita dan harapan.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan