Rabu, 19 Ogos 2009

Ukhuwah dan persahabatan terbina di Kongres PKPMI...


Alhamdulillah Kongres PKPMI kali ke 36 akhirnya berjaya dilaksanakan dgn jayanya... Perasaan aku bercampur2, antara bersyukur, gembira, sedih, puas dan terharu... Bersyukur kerana semuanya dapat berjalan seperti yg dirancangkan.. gembira kerana ukhuwah dan persahabatan yang terjalin erat di sini, sedih berpisah dgn sahabat2 aku terutamanya AJK sesi yg lalu yg telah banyak membantu aku jatuh bangun dalam pkpmi pusat, puas kerana aku telah buat semampu aku sepanjang sesi kepimpinan yang lalu... dan terharu dengan komitmen dan kerjasama semua perwakilan sepanjang kongres ini berlangsung...






Kongres kali ini juga diselitkan dgn majlis perpisahan TYT Dato Zainal Abidin Zain, Duta besar malaysia di Indonesia.. Semoga Dato dan Isteri diberikan kesihatan dan kekuatan untuk meneruskan perjuangan..

TYT Dato duta sangat mengambil berat tentang masalah pelajar. Semoga ukhuwah dan perhubungan yg terjalin berkekalan.

Bila aku lihat gambar di atas ini, aku masih tertanya2, adakah amanah yg telah diberikan dapat aku jalan kan dgn baik.. Aku mohon maaf banyak2 pada sahabat2 semua jika sepanjang aku menerajui PKPMI pusat sesi yg lalu, terdapat pelbagai kesalahan dan kekurangan yg aku lakukan. Apapun PKPMI telah memberi peluang kepada aku utk membina keyakinan diri utk berdepan dgn realiti kehidupan di luar sana.

Barisan kepimpinan PKPMI sesi 2008-2009 yg lalu. Terima kasih sangat buat sahabat semua. Aku gembira dapat bekerja dgn korang semua dalam satu team. Korang sudah memberikan komitmen yg sangat baik. semoga apa yg kita dapat sepanjang menerajui PKPMI dapat menjadi bekalan dan nilai tambah kepada kita semua di masa hadapan. Terus terang kenangan pahit dan manis sepanjang kita bersama tidak mungkin aku lupakan... Sekali lagi terima kasih aku ucapan, semoga apa yg telah kita lakukan bersama menjadi nilai ibadah di sisi Allah swt..



Kepada sahabat2 perwakilan kongres semua, aku harap ukhuwah dan persahabatan yg terbina dapat berkekalan. Pulang ke cawangan masing-masing dan tunaikanlah amanah yg diberikan ahli sebaik mungkin. Buat yg terbaik dengan ikhlas dan penuh komitmen, disamping jangan lupa kepada tanggungjawab study kita yg perlu diutamakan. Anda semua adalah 'leaders of tomorrow'... Bagi aku, insyaAllah Allah akan memudahkan urusan kita, kerana kita telah banyak membantu memudahkan urusan orang lain. Cari dan garap pengalaman sebanyak mungkin semasa memimpin PKPMI di cawangan masing2, kerana ia akan menjadi satu pengalaman yg amat bernilai buat kita semua. Moga Allah membimbing sahabat2 semua...

Team kepimpinan PKPMI Pusat sesi 2009-2010 yang baru. Semoga korang dapat membuat yg terbaik dan memperbaiki kekurangan yang lalui. Rancang dan laksanakanlah semampu mungkin. Yang penting kepentingan ahli terbanyak perlu diutamakan. Bukan populariti ataupun pujian yg kita cari.. tapi manfaat kepada semua yg perlu kita usahakan...


Buat Saudara Khairul Hafiz @ yoyo, YDP PKPMI Pusat yg baru dari caw bandung. Aku ucapkan tahniah dan takziah di atas amanah yg diberikan... Aku yakin ko dapat menerajui PKPMI pusat dgn lebih baik lagi.. terus berusaha utk menjalankan amanah yg diberikan sebaik mungkin. Semoga PKPMI dapat terus mengorak langkah kehadapan demi 'Memimpin Harapan Mahasiswa'

1 ulasan:

  1. lawa backdrop kongres kali ni :) meriah je nampak~ Tahniah buat semua...

    BalasPadam