Rabu, 2 September 2009

Detik demi detik Ramadhan meninggalkan kita....

Sedar tak sedar dah 11 hari Ramadhan berlalu meninggalkan kita... setiap saat dan minit berlalu tanpa menunggu kita... terus terang bagi diri aku, aku masih belum memanfaatkan kehadiran ramadhan tahun ini sebaiknya... Yang jelas, semakin hari.. semakin malas lak rasanya... "Ya Allah berilah aku kekuatan utk terus mendekatkan diri aku kepadaMu.. jangan biarkan aku terus lalai dan leka dari mengingatiMu... Hanya Engkau sahajalah tempat aku bergantung harap dan memohon pertolongan.."

Bila fikir2 balik, aku tertanya2 apa yg aku cari sebenarnya?? Apa yg ingin aku kejar selama ini?? Hidup menumpang di bumi Allah ini sudah hampir 24thn!!.. Siang malam aku buat dosa dan maksiat!!, aku menzalimi diri aku, aku sibuk menuntut hak aku dari Tuan punya dunia... tapi malangnya sikitpun aku tidak berusaha utk memenuhi hak2Nya...

Setiap hari aku berdoa agar Allah beri kejayaan pada aku utk menjadi seorang Doktor yg hebat dan bertaqwa, aku meminta agar Allah murahkan rezeki aku, tuntun dan tunjukan aku jalan utk mendapat kebahagiaan di dunia dan akhirat.. aku sering berdoa agar Allah mudahkan segala urusan aku utk menjadi doktor yg hebat dan terbaik!!.. aku minta itu dan ini tanpa rasa segan dan malu!! mana tak nya hari2 aku buat dosa dan maksiat... ironinya dalam masa yg sama aku terus menuntut dan memohon dari Tuan empunya dunia ini...
"Ya Allah ampunilah segala dosa2 aku selama 24thn aku hidup menumpang di bumi Mu ini"...

Ehm... sampai sekarang perasaan aku masih bercampur2... rindu pada keluarga di kampung, sedih dek kerana mensia-siakan detik2 ramadhan yg berlalu meninggalkan aku, kosong or macam tak tahu nak buat apa2 setelah melepaskan amanah dan tggjwb dalam persatuan dan yg lebih utama lagi... aku risau kerana masih tidak bersedia apa2 lg utk padas dan koas... Tak tahu lah nak buat macam mana... moga Allah beri aku kekuatan utk terus melewati episod demi episod kehidupan aku dengan lebih yakin dan bersemangat... Bila dengar lagu kat bawah ini... rasa ringan sikit kepala aku memikirkannya...




Yuk terus memanfaatkan sisa2 Ramadhan yg masih ada ini!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan