Jumaat, 25 September 2009

Selamat berjuang sahabat2 ku 05 Ukrida


Sedar tak sedar Isnin ni kita semua dah nak mulakan satu lagi episod dalam pengajian kita... Padas di Koja... Suasana dan keadaan pasti berbeza, dan tentunya menuntut kita utk lebih berusaha bersungguh-sungguh. Pertama-tama aku nak ucap terima kasih pada korang semua kerana byk membantu aku selama 4 thn kita di ukrida.. dan aku nak mohon maaf kalau ada tersalah silap dan terlanjur kata pada korang semua..

Alhamdulillah Allah telah menuntun kita dan memudahkan segala urusan kita. Sekarang kita semua dah nak masuk Koas.. masing2 perlu membawa diri dan survive siklus demi siklus. Yang pasti aku harap kita semua dapat terus kompak dan saling bantu membantu untuk buat yg terbaik.. Sama-sama kita melangkah masuk koas.. dan insyaAllah sama-sama kita pulang malaysia nanti..

Yuk kita buktikan yg lulusan ukrida bukan calang2 terutama dari segi attitude, knowledge dan skills nya. Bukan pujian manusia yg kita kejar, tapi at lease respect dorang terhadap kita dek kerana ilmu dan skills yg kita ada!.. Kalau blh masa pulang malaysia nanti org kenal ukrida kerana lulusannya yg hebat2 dari segi ilmu mahupun akhlaknya... So jom kita sama2 berusaha seoptimum mungkin semasa koas ini utk mencari dan menimba ilmu dan pengalaman utk kita manfaatkan kepada manusia terbanyak...

Akhir sekali.. aku sangat mengharapkan persahabatan yg terbina selama 4 thn ini dapat berkekalan selama2nya... hehe walaupun pada awal2 semester dulu aku sepertinya mengasingkan diri... tapi terus terang aku adalah aku yg korang kenal sekarang!.. Masih sgt2 memerlukan tuntunan dan terguran jika ada salah silap... Ayuh kita berusaha dan berjuang bersungguh2 demi menunaikan amanah yg terpikul di bahu kita semua ini.. Amanah kepada Allah swt, amanah kepada emak ayah serta keluarga, amanah kepada seluruh rakyat malaysia yg memsponsor kita........

selamat berjuang sahabat2ku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan