Khamis, 11 Jun 2009

Epilog diri..

Ya Allah terasa jauh sungguh diri ini dgn Mu..
Semakin hari semakin aku melupaiMu... aku sibuk dgn hari-hari aku belajar menuntut ilmu Mu yg maha luas, tapi aku lupa utk mendekatkan diri ku kepada pemilik ilmu tersebut..
Aku sibuk menelaah buku2 tebal setiap hari.. tapi aku lupa utk menyemak ayat-ayatMu buat peringatan diriKu..
Aku sering berusaha mengurangi tidur aku utk terus belajar demi masa depan hidup ku.. tapi aku masih tak mampu utk bangun dari tidur ku untuk sujud menyembahMu....

Ampuni ku ya Allah, bimbing dan tuntunlah diriku jalan menuju syurgaMu... Aku mengaku segala dosa dan maksiat yg telah aku lakukan.. hanya keampunanMu yg aku harapkan...




Kala senja itu tiba, ku termenung sendirian...
Terasa diriku ini, jauh dari rahmat Tuhan..
Dosa yg aku lakukan menerjah ruang fikiran..
Masihkah ada utk Ku keampunan???

Gelap rasa dunia ini, tanpa cahaya ilahi..
Baru kini ku sedari, jalan yg aku lalui..
Memusnah pedoman hidup..
Melempar hati ku ini, kelembah kehinaan..

Dalam kegelapan itu, terbit cahaya dariMu..
Memandu hamba Mu menuju imam..
Menginsafi diri dgn ketaqwaan dan kesabaran..

Kau terangi jalanKu menuju syurgaMu..
dan Kau tunjuki.. dgn hidayahMu..
Hanyalah kepadaMu kuhadapkan diri, mohon keampunan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan