Sabtu, 16 Mei 2009

'Selamat Hari Guru' to all my teachers...



"wlkslm akmal! M so happy 2 hear from u! T.k atas ucapan mu, but actually tc day is 16th may.. But tq all d same. :) Akmal sihat? Happy? Balik Malaysia? Bila balik tu, come visit me? Cikgu masih boleh bayang wajah mu.. Jaga diri ye n all the best. Salam sayang.." 15 may 2009 7:11am.


"wlkmslm.. i am fine, thank you. And i am delighted to hear from you.. So, you have 3 papers? Stay calm,focus in your readings. Comprehend the question and answer accordingly.. InsyaAllah, when you put in honest efforts, you will be positively rewarded.. Sleep and rest well. Eat well, ok.. Goodluck.. and be happy always.." 18 Mar 2007 2:47pm

"wlkmslm. Yes, i am fine and hope u r 2. Goodluck in your biochem exam.. dont be 2 anxious b'cos that will criple u. N not 2 overconfident cos that will make u careless. Think, strategies then write. May Allah watch over u n keep u well. N may you reap success in all your efforts.. Much love. Take good care.." 3 Dec 06 8:24pm


Semua kat atas ni antara msg2 yang dikirim oleh cikgu aku, Pn Badriah.... saje nak kongsi dgn sahabat semua, maybe ada nasihat yg boleh kita ambil bersama.. Hari ini 16 mei 2009, adalah hari yang sangat bermakna buat semua guru2 di Malaysia...

Pertama-tama aku nak ucap selamat hari guru kepada semua guru2 di Malaysia amnya dan cikgu2 aku khasnya... dari cikgu tadika aku: Cikgu Fauziah, Cikgu SK Bota Kiri: Cikgu Hawa, Cikgu wook, Cikgu SMK Sultan Muhammad: Cikgu Sarimah, Ustz Ismi, Cikgu MRSM Qber: Cikgu wawa, Cikgu Aida.. Cikgu KMB: Pn Bad, Pn Mus, En Azhar... (Yg aku tulis ini adalah cikgu2 yg aku agak rapat dan byk berkongsi nasihat dan tunjuk ajar dgn aku - tak igt nak listkan semua nama:D)

"Terima kasih cikgu.. atas segala ilmu dan tunjuk ajar yang diberikan.. moga segala ilmu yg cikgu berikan diberkati dan dapat saya manfaatkan untuk masa depan saya.. Teruskan berusaha tanpa penat jemu utk mendidik anak bangsa agar menjadi orang yg bermanfaat dan berTAQWA.. Semoga Allah beri kekuatan dan bimbing cikgu semua..." amin.



Ok aku nak share di blog ini ttg cikgu yg sgt2 byk beri aku nasihat dan tunjuk ajar, bukan saje utk jadi a good student, but also to be a good man.. Gambar dan msg yg aku letak dalam artikel ini adalah dari Pn Badriah.. cikgu Pure Math aku masa di KMB.. She teaches me a lotssss... sifat ke'ibu'an nya membuatkan kebanyakan student dia di KMB sgt2 senang utk berbincang dan meminta nasihat.. sama ada masalah pure maths ( yg memang sgt2 memeningkan kepala) or masalah2 yg lain.

Hehe.. tapi aku agak terkilan sikit, sebab tak dapat results 7 / A utk pure math masa exam final IB dulu... terus terang, aku macam malu lak nak jumpa cikgu aku ini.. She is the best math teacher i ever meet.. Dia menyebabkan aku sgt2 minat math masa kmb dulu.. tapi nak buat macam mana, semua Allah dah atur, takde rezeki kut...



Another one is Pn Mus... cikgu biology aku kat kmb dulu... hehe aku masih terhutang something dgn Pn Mus.. nak tahu apa?? Aku pernah tanya dia kenapa perlu ada Q wave di ECG.. masa tu Pn Mus minta aku cari jawapannya n bila dah jadi doktor nnt aku kena terangkan pada dia... hehe.. Alhamdulillah i got the answer already..

To Pn Bad n Pn Mus, insyaAllah panjang umur kita bertemu lagi... teruskan perjuangan dan semoga segala ilmu yg cikgu curahkan dapat menjadi ladang amal buat cikgu...

InsyaAllah segala ilmu dan nasihat yg cikgu semua berikan aku aku manfaatkan sebaik mungkin untuk menjadi manusia yg bermanfaat utk banyak orang... Terima kasih cikgu!! tanpa bimbingan dan tunjuk ajar cikgu siapalah aku...

"Selamat Hari Guru" buat semua kaum Guru




Tiada ulasan:

Catat Ulasan